NIEUW van Caudalie: Vinosun Protect Onzichtbare SPF50 stick

Caudalie breidt deze winter haar Vinosun Protect zonnebrand collectie uit met een handige on-the-go SPF50 zonnestick.

VANAF FEBRUARI 2024 TE KOOP IN DE WINKEL

In de zomer van 2023 onthulde Caudalie de vernieuwde zonnebrand lijn 'Vinosun Protect', met maar liefst 6 zonnebrandproducten en een After Sun, voor een doeltreffende bescherming van het gezicht & lichaam tegen UVA/UVB.

Vinosun Protect staat voor bescherming van zowel de huid als de natuur.

Dit jaar voegt Caudalie hier nog een product aan toe, het laatste missende puzzelstukje zeg maar: de Vinosun Onzichtbare zonnestick met Hoge Bescherming : Factor 50.

On-the-go must-have

Met zijn mini-formaat kan de zonnestick overal mee naartoe genomen worden, ideaal voor op skivakantie of voor een zonovergoten surfvakantie. Gevoelige zones zoals tatoeages, moedervlekken, littekens en lippen, kunnen gericht beschermd worden.

Daarbovenop is hij geschikt voor iedereen, want met de nieuwe Vinosun SPF50 Zonnestick bescherm je het hele gezin doeltreffend tegen UVA/UVB vanaf 3 jaar.

Een verrijkte formule

De formule op basis van organische filters en gepatenteerde antioxiderende Polyfenolen uit druiven bestaat verder uit :

• Druivenpitolie : voor een hydraterend, voedend en antioxiderend effect.
  • Bio buriti-olie : hydrateert, kalmeert en voedt de huid.

De zonnestick is waterbestendig, onzichtbaar en geurloos, waardoor hij ook geschikt is voor de gevoelige huid.

Zonnebescherming wordt aangeraden aan te brengen vóór elke blootstelling aan de zon en idealiter om de 2 uur opnieuw aangebracht.

De Vinosun Onzichtbare SPF50 zonnestick is vanaf februari 2024 verkrijgbaar in de apotheek, parafarmacie, Caudalie SPA Boutiques (Brugge en Brussel) en op caudalie.com voor de adviesprijs van €17,60 (15g).

In Nederland zijn onze producten ook te vinden bij de Bijenkorf, Skins Cosmetics, Beauty X parfumerieën en de Vitaminstore.

Meer packshots nodig? Bekijk onze online mediagalerij.

Het 100% Plastic Collect-initiatief

In 2020 sloegen Mathilde en Bertrand Thomas de handen in elkaar met Tristan Lecomte, de oprichter van Pur Projet. Samen creëerden ze 100% Plastic Collect, gevestigd in zowel Bali als Thailand, het land dat op de 6de plaats ter wereld staat op het vlak van mariene vervuiling.

Het 100% Plastic Collect initiatief wordt, geleid door Second Life, helpt Caudalie bij haar doelstelling om evenveel plastic te verzamelen en te recycleren als het gebruikt.

De hoeveelheid plastic die Caudalie gebruikt is sinds 2019 stabiel, ondanks de groei van het bedrijf. Er is sinds 2020 al 2.225 ton plastic verzameld.

HOE?

Het plastic wordt door de plaatselijke bevolking op de stranden verzameld. Vervolgens wordt het ter plaatse gerecycleerd tot korrels die opnieuw worden gebruikt. Het programma geeft zo afval een tweede leven.

Persberichten in je mailbox

Over Caudalie

Caudalie is een Frans cosmeticabedrijf dat in 1995 in Bordeaux werd opgericht door Mathilde en Bertrand Thomas. Al onze producten worden gemaakt op basis van natuurlijke ingrediënten uit de wijnstok en druiven. Onze missie? Ons ontpoppen tot het meest doeltreffende, zuivere, natuurlijke en milieuvriendelijkste cosmeticamerk.

🙋🏻♀️ Join the @MyCaudalie community!